Midtveis i reformperioden knaker NAV-byggverket i sammenføyningene. Entusiasme og begeistring er i ferd med å bli avløst av frustrasjon og stress.
NAV-kontoret i Frogner bydel i Oslo er et av de største som hittil er
etablert. I den prektige murbygningen til gamle Oslo Lysverker har ca 110
ansatte tilhold. De betjener bortimot 50 000 brukere.
Aetat, trygdekontoret og sosialkontoret ble «spleiset» til ett
NAV-kontor med brask og bram 3. desember i fjor, en begivenhet de aller fleste
så fram til.
Begeistringens rus er avløst av frustrasjon og stress. En fredag i
februar ble fire ansatte sykemeldt.
Verneombud ved NAV–Frogner, Aina Holum Karlsen, konstaterer at det er mye
frustrasjon og stress på arbeidsplassen.
– På grunn av lite ressurser og alt som har blitt kastet over oss
på kort tid, er det helt klart mye frustrasjon blant de ansatte. Folk er
slitne og vi får flere og flere sykemeldinger, sier Karlsen.
Mer om denne saken finner du hos Aktuell