spacer document image 1 spacer2
"Harde" egenskaper premieres i harde tider
Du skal være mer resultatorientert, uredd og kremmeraktig nå enn i 2007, men noe mindre serviceinnstilt og kreativ.

Stillingsannonsene reflekterer dagens dårlige tider. 
Det er essensen etter Teknisk Ukeblads gjennomgang av vel 12.800 stillingsannonser på Finn.no. 
Det ble søkt etter 35 relevante egenskaper i annonsene, og sammenlignet tallene med resultatene av samme øvelse for to år siden.
Enkelte egenskaper etterspørres i langt flere annonser nå enn i 2007, da finanskrisa ennå ikke var en realitet og økonomien var god.
Suksessfulle kandidater skal i første rekke være mer initiativrike. Når budsjettene er strammere, er det ikke rom for ansatte som bare gjør det de blir fortalt.
Å være engasjert er også blitt viktigere, hvis vi skal tro tallene. Ansatte må brenne mer for jobben. Dagens tempokrevende arbeidsmarked har ikke plass til slappfisker.

 

Du finner mer om "harde egenskaper i harde tider" hos Teknisk Ukeblad.